From Iceland with Love

Egy Izlandon élő magyar testvérpár blogja mindenről, ami Izland: Életmód, látványosságok, kultúra, emberek, gazdaság... és persze a sorsunk itt és Izland sorsa a világban.

Stykkishólmur Live

Időjárás - Reykjavík

Kapcsolat

t.lodovik(at)gmail(dot)com

Utolsó kommentek

  • Erzsébet Czebe Tóth: Gondolom csodálkoznának Izlandon, ha megkóstolnák az igazi napon érett paradicsomot. Elhiszem, hog... (2017.01.25. 21:36) Mit esznek Izlandon?
  • Ferenc Pósa: Sziasztok látom régi az utolsó bejedzés de hátha.44éves vagyok b,c,d,kategóriás jogsival az összes... (2016.04.30. 11:12) Kérdések és Válaszok I.
  • Julos: Üdv! Tudom, hogy régen nem volt mozgás az oldalon, de azért lenne egy kérdésem, remélem valaki vál... (2012.11.26. 18:39) Tanulj Izlandiul! - Otthon
  • Marci22: Sziasztok! Lenne pár kérdésem. Elsőre lehet hogy kicsit merésznek tűnik az ötlet,de jövő nyáron sz... (2012.08.07. 02:16) Kérdések és Válaszok I.
  • Talon Karrde: Helló, A blogotk egy kincsesbánya, gratulálok. Egy kérdésem lenne: vilaghelyzete.blogspot.ro/2012... (2012.07.28. 05:19) Ez van
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • Erzsébet Czebe Tóth: Gondolom csodálkoznának Izlandon, ha megkóstolnák az igazi napon érett paradicsomot. Elhiszem, hog... (2017.01.25. 21:36) Mit esznek Izlandon?
  • Ferenc Pósa: Sziasztok látom régi az utolsó bejedzés de hátha.44éves vagyok b,c,d,kategóriás jogsival az összes... (2016.04.30. 11:12) Kérdések és Válaszok I.
  • Julos: Üdv! Tudom, hogy régen nem volt mozgás az oldalon, de azért lenne egy kérdésem, remélem valaki vál... (2012.11.26. 18:39) Tanulj Izlandiul! - Otthon
  • Talon Karrde: Helló, A blogotk egy kincsesbánya, gratulálok. Egy kérdésem lenne: vilaghelyzete.blogspot.ro/2012... (2012.07.28. 05:19) Ez van

RSS + Stat



website counter

Locations of visitors to this page



Kérdések és Válaszok I.

2008.01.22. 14:45 Lodovik Trema

"Sziasztok! Olvasgatom az oldalt ,és nagyon meg fogott amit látok!
Az érdekelne engem hogy szobafestő szakmával de más épitőipari tevékenységekhez is értve el lehetne-e helyezkedni,és hogy mennyiért?" - Janny

Az izlandi munkaeröpiac szinte minden területén hiány van. A munkanélküliség 0,5% körüli. [Ebben a fél százalékban benne vannak azok, akik épp most váltanak állást, illetve azok is, akik felveszik a segélyt és mellette feketém dolgoznak] Aki dolgozni akar, az könnyen talál munkát. A hiány az egyre nagyobb arányú lengyel bevándorlás ellenére is az építöiparban a legsúlyosabb, így ez nem jelenthet problémát. Ami Izlanddal kapcsolatban gond szokott lenni, hogy komoly kezdötökét igényel a kaland. [A világ legdrágább városáról beszélünk] Ha valaki fiatal és hajlandó egy kis kockázatot vállalni, akkor érdemes lehet belevágni, mert _nagyon_ jól meg lehet élni belöle.

Mennyi eselye van annak, aki izlandi nyelvtudas nelku akar munkat keresni?
Mennyivel erdemes nekivagni? - Adam23

Ha nem beszélsz izlandiul, az egyáltalán nem probléma, de ha angolul sem, akkor az már elég komoly rizikót jelent. [Ez nem vonatkozik azokra, akik közvetítö segítségével jutottak ki] Ha a második kérdésed a pénzre vonatkozott, akkor arra nem tudok konkrét választ adni. Igényesség és bátorság kérdése. Ha írsz pár szót arról, hogy milyen körülményeket vagy hajlandó elviselni és mekkora kockázatot tudsz vállalni, akkor én is tudok konkrétabb választ adni.

Ha van kérdés, ennek a postnak a kommentjeinél tegyétek fel. Igyekszem majd emberi léptékü csúszással [max 2 nap] válaszolni.

68 komment

Címkék: munka egyéb k&v

A bejegyzés trackback címe:

https://izlandvolt.blog.hu/api/trackback/id/tr59305901

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Benedek · http://inffbt.5mp.eu/ 2008.01.22. 21:18:24

Azt szokták mondani, hogy a második téli szezon előtt általában minden vendégmunkás elmenekül. A jól fizető halász munkát pedig egyáltalán nem vállalják a külföldiek. Mindkettő igaznak és indokoltnak tűnik.

Lodovik Trema · http://lodovik.blog.hu 2008.01.22. 21:39:14

Kiváncsi vagyok arra, hogy ezt kik mondják. [illetve, hogy tisztában vannak-e azzal, hogy az izlandi tél melegebb a magyarnál] A sötétség meg alkati kérdés. :)

Halász munka tényleg jól fizet, de azért nem vállalják, mert nem is vállalhatják. Gyakori a baleset, aki nem képes tökéletesen kommunikálni és nem tesz alkalmassági vizsgát* azt fel sem engedik.

*ennek a pontos körülményeit nem ismerem. Egy barátom említette aki négy évig dolgott halászhajón északon. [Miután kiszállt, a hajó a tengeren leégett és ketten meghaltak]

-xxxxx- (törölt) · http://www.tvseries.blog.hu 2008.01.23. 12:54:35

Üdv!

Utóbbi napokban bukkantam rá a blogotokra, mert nagyon el kezdett érdekelni az ország minden szempontból :)
Arra lennék kíváncsi, hogy Izlandon van-e valamilyen cserediák program, vagy pl. a reykjavik-i iskoláknál tanul-e külföldi diák. 3. kérdésem pedig, hogy mennyire perfektül beszélnek az izlandiak angolul?

Lodovik Trema · http://lodovik.blog.hu 2008.01.23. 13:08:12

Mire gondolsz? Egyetemistáknak ott az erasmus és a nordplus. Ez alatt nem tudom, hogy van-e bármi lehetöség. Én elöször 16 évesen kerültem ide és nem sok korombéli külföldivel találkoztam. Az általános iskolák viszont tele vannak a bevándorlók gyerekeivel, ami egy viszonylag új jelenség. 4-5 év és az izlandi oktatási rendszer minden szintjén nyüzsögni fognak a külföldiek.

Csak Reykjavikról tudok nyilatkozni, mert itt élek: összesen talán 3 olyan izlandival találkoztam nyár óta, aki nem beszélt angolul. [mindhárman az 1950 elötti generációhoz tartoztak]

Budapesttel ellentében itt kizárólag angol nyelvtudással bármilyen ügyet akadály nélkül el lehet intézni. [hivatalok/bankok/etc]

Dani 2008.01.25. 07:16:23

Szia(sztok)!

Engem az érdekelne, hogy mennyit áldoznak Izlandon természetvédelemre, van-e munkalehetőség ebben a szakirányban elhelyezkedi?(mint pl.természetvédelmi mérnök)Olvastam, hogy fejlődő tendenciákat mutat az ökoturizmus:) Válaszodat előre is köszönöm!Nagyon tetszik az oldal!:) Dani

Icelanderwill · http://www.myspace.com/icelanderwill 2008.01.25. 15:58:43

Az egyik legzöldebb ország amivel valaha találkoztam. Szelektív szemétgyűjtés nem kötelező de úgy tudom van rá lehetőség.

Elég sok újságot olvasnak és a kidobásra szánt darabokat viszont típus, felhasznált alapanyag szerint külön csoportosítják az erre kijelölt konténerekbe, tehát pl sima napilap, színes festékkel nyomott autós lapok stb. A bálnavadászat, meg a hatalmas madárpopulációk miatt biztos bőven van dolguk a természetvédőnek.

triszi 2008.01.29. 15:36:24

Láttatok már építészmérnök álláslehetőséget Izlandon. Álmodozunk.. így 37 évesen.

Lodovik Trema · http://lodovik.blog.hu 2008.01.29. 15:40:18

Szeptember végén egy moziban összefutottam egy építész sráccal és ö említette, hogy nagyon nagy hiány van építészekböl is. [azóta egy másik ismerös mesélte, h a szemben lévö házba beköltözött két magyar építész]

Ha beszéltek angolul, akkor semmi akadálya annak, hogy találjatok egy zsíros állást. [ebben a kategóriában már nem ritka, h fizetik a repjegyet és elöre leszervezett lakással/házzal várnak]

jack_the_lad 2008.01.30. 18:58:37

Hello there,

eloszor is koszonet a blogodert, igen sok hasznos dolgot lehet belole tanulni.
Nekem is lenne par kerdesem..En 5 eve elek skandinavia egy masik reszen, de meg nem vagyok benne 100%ig biztos, hogy itt is szeretnek maradni eletem vegeig..Az egyertelmu, hogy a 4 orszag (DK-SWE-NOR-ICE) egyikenek testen kivanok megtapadni, de itt Koppenhagaban minden elonye ellenere egyre tobb problemam akad alapveto dolgokkal, pl a kozbiztonsaggal.En meg csak tulteszem magam ezen, de a dolog novekvo tendenciat mutat, es nem nehez kitalalni, hogy valszeg a nemet helyzethez hasonlo lesz itt is.Ha pedig lehet akkor inkabb olyan helyen nevelnem a leendo gyermekeimet, ahol ez nem problema...Olvastam egy korabbi bejegyzesedben a belvarosi verekedesekrol es az elemzesrol, miszerint a media szereti idonkent felfujni a dolgot.Vannak valahol valos statisztikai adatok az ilyesmirol arrafele?Vagy vannak sajat tapasztalataid errol akar ismeroson keresztul?
Osszehasonlitaskent az 5 ev alatt 2 kollegamat vertek hulyere, 1-2 assaultot sikerult az utcan vegigneznem, egyszer betortek hozzam, ismerosoktol pedig szamtalan szetveros/rablos/keselos sztorit hallottam.Es egyszer sem Rasmussen, Carsten vagy Jesper nevu emberkek voltak a hunyok ha erted mire celzok...Elkepzelhetonek tartod, hogy mondjuk 20 even belul kialakul ott is egy olyan reteg, akiknek nem lesz jobb dolguk mint gangekbe verodve balhezni ha kell ha nem?Vagy esetleg mar manapsag is elofordul az ilyesmi?
Egy masik fontos dolog :)
Bar leveleztem/randiztam egy-ket leanyzoval onnan, es nem talaltam kulonbseget pl egy dan vagy norveg lanyhoz kepest, de egy masik irasban a neten azt olvastam, hogy nem nagyon nyitottak az ottani holgyek a kulfoldiekre ( ami nem mondhato el a masik harom skandinav orszagrol ), latsz ebben igazsagot?En igazabol ezt nehezen hihetonek tartom, de azert gondoltam te csak jobban latod a helyzetet...Egy masik erdekes dolog, hogy jopar eve itt elek, de igazi baratom egy sincs aki dan lenne..vannak cimborak, stb, de olyan, akivel komolyabb emberi kapcsolatot epitettem volna ki egy sincs ( se ffi se no ), pedig nem vagyok se tusko, se budos, se randa.Szoval elegge maguknak valonak talalom oket, akik nem szivesen engednek be senkit a privat szferajukba..konnyu veluk haverkodni, de elmelyiteni egy kapcsolatot nagyon nehez.Ez jellemzo az ottaniakra is szerinted?
Meg van par dolog ami erdekel, de mar igy is eleg terebelyes az iromanyom, ugyhogy abbahagyom egyelore, kitartast a bloghoz, boldogsagot az elethez..

Volford Erika 2008.03.09. 16:39:34

Sziasztok!
Nekem 3 gyerekem van,magam nevelem őket.Csak magyarul beszélek,nekem mekkora az esélyem arra,h új életet tudok kezdeni ott?Itt képtelenség megélni sajnos.Várom válaszod!
Üdvözlettel,Erika

Lodovik Trema · http://lodovik.blog.hu 2008.03.09. 16:58:12

Ha nincs minimum 700 ezer forintod, akkor esélytelen. [4 repjegy ára oda-vissza + az elsö hónapra az egyéb költségek [lakás és kaja]]

A világ legdrágább országáról beszélünk. Dániában és Írországban is elég hasonló az életszínvonal, de közelebb van és valamivel olcsóbb is.

Egyébként gondolkodtam azon, hogy tényleg el kéne kezdenem közvetítöként ügyeskedni. [Magyarországról munkaeröt toborozni, Izlandon meg munkaadókat találni, akkor hajlandóak megfinanszírozni a potenciális munkavállalóik kezdeti költségeit]

Volford Erika 2008.03.09. 20:09:48

Tedd azt! :D Én leszek az első ügyfeled:)
Masszőr+gyógypedikűrös+fodrász szakmával mekkora az esélye,hogy kapok munkát?

Farkas Zoltán 2008.03.23. 01:24:51

Szia

Látom szép tartalmas a honlapotok gratulálok.
Nekem egy kérdésem van csak konkrét vélaszokat is adtok.
A sok válasz között elvész a lényeg.
Izland szép, drága, gazdaságos de kemény öszinte segitség nélkül felejtsd el mint munka élet jövö.
Bocsánat ha valakit sértek.De szerencsém volt engem izlandi készitett fel s nem beszélek csak magyarul.
izlandi ismeretség 8év , épitöipar 5év.

csznadt 2008.03.23. 21:48:27

Hello!

Én az SZTE Műszaki Informatikus hallgatója vagyok már 3.éve, és szenrencsésen elnyertem egy fél éves ösztöndíjat a Reykjavik University-i tanulmányaimhoz. Az ottani oktatással kapcsolatban szeretnék megtudni minél több mindent.Elsősorban az őszi szemeszter kezdetének időpontja és a vizsgaidőszak időpontja érdekelne, és persze egyéb hasznos információk!?

Lodovik Trema · http://lodovik.blog.hu 2008.03.23. 22:19:47

Én a University Of Iceland hallgatója vagyok. A Reykjavík University egy jóval kisebb egyetem és nem sok információm van róla. Nálunk szeptember elsö hetében kezdödik az oktatás és tart november végéig. Vizsgákat karácsonyig lezavarják és január közepén kezdödik a következö szemeszter.

Ezt ök biztos jobban tudják, nézd meg a honlapjukat, vedd fel a kapcsolatot. ( www.ru.is/?pageid=722 )

Bármi másban viszont sizvesen segitek, aminek nincs köze az egyetemhez. [Persze ehhez konkrétabb kérdésekre is szükség van :P]

csznadt 2008.03.24. 17:34:05

Köszönöm az információkat, már felvettem velük a kapcsolatot.

A diákmunkákkal kapcsolatban szeretnélek megkérdezni, lehet-e könnyen szerezni hogy fizet stb. Esetleg a szakmámban lehetne itthoni referenciákkal munkát vállalni?

A vízummal kapcsolatos tudnivalókra is kiváncsi lennék?

Még a lakhatással kapcsolatban is szeretnélek megkérdezni. Van-e esély kollégiumba bekerülni és körülbelül milyen árban van? Ha meg nem lehet kollégiumot szerezni, albérletet mennyire nehéz találni és körülbelül milyen árban van?

Előre is köszönöm.

Lodovik Trema · http://lodovik.blog.hu 2008.03.24. 18:12:40

Diákmunkát könnyü szerezni, az órabérek 700 és 1000 korona között mozognak. Fogalmam sincs, az IT szekotorban mi merre. [Erre Icelanderwill nevu kommentelu tudna válaszolni, aki a helyi Microsoftnál van]

Kiutazás után kérj az egyetemen egy igazolást, hogy fél évig hallgató vagy, és azzal együtt kell bememni a bevándorlásiakhoz, kitölteni egy papírt és beadni.

Nem tudom, h a Reykjavik Egyetemen a kollégium hogy van megoldva. Nálunk a cserediákok a várólistán proritást élveznek - neten lehet jelentkezni [www.studenthousing.is] - szóval annyira nem nehéz. A kollégium ára 30-35 ezer között van számlákkal együtt.

Az albérlet már keményebb dió, mert rohadt drága. Reykjavikban egy normális szoba 50 ezer koronánál indul. [A többség Guesthouse-okban lakik, ahol még viszonylag normális áron lehet lakni, és a kollégium-hangulat is még megvan]

Szállást találni könnyü, csak fizetni nem az.

csznadt 2008.03.28. 13:29:01

Icelanderwill nevű kommentlőt szeretném megkérdezni! Mivel az előző kommentben Lodovik Trema írta, hogy a helyi Microsoftnál van.Én ugye Műszaki Informatikus hallgató vagyok és megyk Reykjavikba egy fél évet tanulni, és eközben szeretnék munkát vállalni az IT szeektorban amennyiben ez lehetséges.A segitségét kérném hogy lenne-e erre esély, és hogy itthoni referenciák (szakmai gyakorlat, IT munkák stb.) mennyire jelentenek előnyt, és mi jelent nagy előnyt?

furesz_oszkar 2008.05.13. 12:06:09

Sziasztok!

Munkat keresek. Jelenleg hollandiaban vagyok, de itt nemnagyon talalok. Erdekelne Izland is. Hegeszto a szakmam. Ha valaki tud, segitsen.

Ed 2008.05.13. 23:30:32

Szia!
Az én nagy kérdésem az volna, hogy mi újság azokkal akik a művészeti pályán mozognak, és ilyen téren szeretnének szerencsét próbálni Izlandon? Végzettségem szerint kerámikus vagyok, de animációsnak tanulok jelenleg, tehát értek az agyaghoz és a modernebb, ma eléggé futó sz.gépes technikákat tanulom jelenleg. A szabadkézi rajz sem gond. Gondoltam arra hogy Erasmus-sal kimegyek Svédországba, de az egyetem után szívesen kipróbálnám magam Izlandon is. Közepes szinten beszélek angolul (de ezt bármikor továbbfejlesztem ha kell) és egy keveset svédül is.

Eszter 2008.05.19. 17:33:22

Szia Oszkár!!!
Merre vagy Hollandián belül?És mióta vagy kint?A párom is nehezen talál itt munkát,mi Haarlemben lakunk.
Ha van kedved,írhatsz jues1977@gmail.com

Nofret 2008.05.26. 11:55:48

Sziasztok!
Én Lodovik Tremától szeretném megkérdezni,hogy Izlandon milyen a szociális háló?(Nem azért,mert segélyt szeretnék:))
Én szociálpedagógus vagyok,és érdeklődni szertnék milyen esélyem lenne Izlandon?A szakterületem gyermekvédelem valamint sérült és/vagy szemnvedélybetegekkel való foglalkozás ,tanácsadás.
Válaszod előre is köszönöm!
Nofret
ui:nagyon tetszik az oldal!

Tibor 2008.06.15. 11:48:20

Sziasztok!

Jeleleg Svedorszagban dolgozom auto es ipari fenyezokent.Sajnos megszunik a munkahelyem.Veletlenul nem tudjatok hol keresnek fnyezoket,alap angolul beszelek.
Elore koszi.

Szabolcs 2008.06.25. 10:35:42

Sziasztok . Ha minden igaz 30-an erkezek Reykjavikba ,es szivesen fell vennem a kapcsolatot ott elo magyarokal. Ha van kedvetek egy uj arcot megismerni irjatok.

edars 2008.07.25. 18:28:10

Sziasztok!Egyszer szeretnék eljutni Izlandra.Turistaként,extrák nélkül mibe kerülhet?Mint nő,milyen munkalehetőség van?Alap angol,amit fejleszteni akarok,andragógus végzettség(humán terület).A közbiztonság milyen?Aki tud,válaszoljon.

Vatty 2008.07.28. 21:30:25

Én voltam 3×. Ebből 2 saját szervezés. Charter + youth hostel => alaphangon HUF 200-250. A közbiztonság OK, egyedül is voltam!

Vatty 2008.07.28. 21:36:38

Sziasztok, Azt szeretném megtudni, hogy angolul beszélő vegyészmérnöknek, fizikusnak, csillagásznak milyen esélyei vannak elhelyezkedni a saját szakterüle tén Izlandon? Úgy tudom, hogy ott nagy Aurora Borealis kultusz van! THX.

edars 2008.07.29. 11:01:48

Kösz Vatty!

edars 2008.07.29. 11:02:58

Kösz a választ Vatty!

kispajter 2008.07.29. 20:18:41

Sziasztok!
Egy olyan kérdésem lenne hogy kb egyhetes "nyaralás" Izlandon, két före mennyibe kerülne mindenféle extrák(idegenvezetés stb.) nélkül? A diákmunka is érdekelne. Elöre is köszi.

gabor 2008.07.31. 13:23:14

kedden tamadok, viszek palinkat is ha vki akar inni egy jo hazait szoljon feltetlen ;))

gabor 2008.07.31. 13:29:26

es egy kerdes. az alabbi oldalon probaltam jegyet venni, de nem fogadja el a szuletesi datumomat szamomra erthetetlen okok miatt.. esetleg ha vki mar vett itt jegyet az megosztana velem h mien formatumban kell beirni a sz. datumot, kosziii
www.visitwestmanislands.com/ferry/

Lodovik Trema · http://lodovik.blog.hu 2008.08.01. 12:38:26

Nem tudom, hogy miért nem tudsz a kompra jegyet venni azon az oldalon, azt viszont igen, hogy a kikötöben is van rá lehetöség.

Ha megoldható, egy üveg pálinkát én szívesen vennék. Sajnos csak pénzzel tudok érte fizetni, mást nem nagyon tudok felajánlani, mert semmi idöm nincs a munkámon kivul másra.

corelaboratory 2008.08.03. 21:34:59

sajnos nem tdk eladni belole mert jomagam is kulfoldon elek es nincs sok belole, de szivesen megkinalok barkit aki magyaros izekre vagyik ;)
az alatt mit ertettel h csak penzel tudsz erte fizetni? mivel massal lehetne.... :))

Lodovik Trema · http://lodovik.blog.hu 2008.08.04. 04:21:51

Esetleg soförködnék és olyan helyeket mutatnék, ahova turisták nem járnak. :]

A kostolo is boldoggá tenne egyébként. :] Jövö szombaton Reykjavikban leszel?

Pdóra 2008.08.04. 11:49:20

Hi!!
Ha esetleg keletfelé jönnétek,hozzám is nyugodtan beugorhattok!!=D


/Höfn ,Lindarbakki/

Lodovik Trema · http://lodovik.blog.hu 2008.08.04. 13:06:07

Én július 12 és 16 között körbe fogom autózni Izlandot és valószínüleg Höfnben is megállunk. Egy telefonszámot tudnál adni? [Ha megyunk, akkor valószinuleg már 2én oda érunk. [dél felé indlunk el Reykjavík-Höfn-Egilsstaðir-Mývatn-Akureyri-Reykjavik útvonalon]

Pdóra 2008.08.04. 15:25:37

bocsi de biztos ,Júliusban???

Pdóra 2008.08.04. 19:47:46

Akkor ha pontosítunk az tök jó lenne ,mert én harmadmagammal alkotunk 1 magyar kolóniát itt keleten és dolgozunk mit a kisanygyal.igy akkor ha lehetne tudni a napot és sacc az órát ,akkor időben alakíthatom a napot azaz estefelét. érkezésed kb ekkorra várható.?!
köszi és Üdv :D

Lodovik Trema · http://lodovik.blog.hu 2008.08.05. 01:18:33

Jogos, elírtam. Augusztusról van szó. Azt tudnotok kell, hogy a csapatban csak én vagyok magyar, a többiek németek. [1 fiú 2 lány] Ha ez nem gond, pár órára mindenképp megállnák akkor hogy együtt töltsünk el egy kis idöt.

Szerintem du. 3 és 6 között érnénk oda és nem tudom, hogy meddig maradunk. A kocsiban vannak sátrak/kaja/alkohol terveink pedig nincsenek, hogy mikor állunk tovább. A számom 695 32 52. Add meg a te számodat és jelentkezem, ha többet tudok. [Most csütörtökön ülünk össze, hogy átbeszéljük a dolgokat]

Pdóra 2008.08.06. 16:05:14

Szia
semmi probélma ,nyugodtan gyerek.Mi Höfn elött vagyunk kb 15 km rel.Gondolom ,hogy az 1-en jöttök, tehát még höfn elött le kell fordulnotok Lindarbakki irányba.
Akkor majd szóban a többit.
az én számom 8989462.Térerő problémák miatt, biztos ami biztos megadom a munkahelyét is, ahol valószínűleg magyar fogja felvenni a telefont ,vele is tudsz nyugodtan beszélni ha esetleg én éppen úsznék. =)
Hótel Vatnajökull 4782555.

Pdóra 2008.08.12. 16:23:38

szia

Próbáltalak elérni ,sajnos sikertelenül ,mert a szám nem elérhető vagy csak egyszerűen ki van kapcsolva.
csak érdeklödöm ,hogy jöttök e Höfn irányába és ha igen akkor beugrotok e 1 kis pihenőre?
üdv és szép napot :)

Astrid 2008.08.27. 23:27:12

Szia, igazából csak egy-két hozzászolást olvastam el. Szeretnék felvenni kapcsolatott valakivel aki tudna nekem segíteni abba hogy információkat gyűjtsek Izlandról, hogy esetleg a későbbiekben ha ugy alakul akkor ki tudjak menni. Most még csak 18éves vagyok, de ez a hely nagyon megfogott egy együttes miatt akik Izandiak (Sigur Rós), ezért érdekelne annyira. Érdekelne a nyelvük, fotók, kultúra, könyvek, igazából minden, csak épp még nemtudom még hogy kezdjek hozzá. Nagyon megköszönném a segítséget. e-mail-ban méginkább lásd: milen@citromail.hu

Szabolcs 2008.09.06. 22:58:16

Sziasztok Ha valaki unatkozik tarsalogna 8993202 a szamom

Tóth Gellért 2008.09.07. 15:21:23

25 évesen minimál angollal,asztalos és hegesztö de egyébként bármilyen munkát elvállaloként mennyi esélyem lenne h talállok kint valamit?

török istván 2008.10.05. 15:41:20

írországban keresek melót ,szeretnék hajón vagy bányában melózni.tud valaki segíteni?

Lodovik Trema · http://lodovik.blog.hu 2008.10.05. 16:14:07

Az blog Izlandról szól, nem Íroszágról.

Paula · http://paulka 2008.10.07. 10:30:33

Szia!
Úgy hallottam, működik Izlandon Operaház, de a neten nem találtam. Tudsz segíteni az elérhetőségben? Párom énekes, nekem meg kéne egy zenetanári állás. Szerinted mik a kilátások? Úgy hallottam, magyar zeneiskola is működik. Igaz ez?

tibor ördögh 2008.10.10. 20:01:03

szia !

itt élek izlandon reykjavikban , érdekelne kitöl lehet itt magyar izlandit tanulni , várom válaszodat az e-mailre tibor.ordogh@gmail.hu ra , elöre is take firir

Lodovik Trema · http://lodovik.blog.hu 2008.10.10. 20:23:53

gmail.com és nem gmail.hu

A mail egyébként elment.

Féda 2010.10.21. 10:37:20

keresek acs munkat izlandon vino33@vipmail.hu jelentkezökete várom

Féda 2010.10.21. 10:40:30

@Ed: jol vaqn segithetnel az izlandi v a svsed munka szerzesre vino33@vipmail .hu en mar dolgoztam kint izlandon csak elfogyot a munka ...irj ha tudsz segiteni bene legyci

Féda 2010.10.21. 10:43:44

@Astrid: tudok segiteni mert mar dolgoztam kint barmibe . vino33@vipmail.hu
Ha erdekel?

Féda 2010.10.21. 10:45:09

@Tóth Gellért: ha talal sz kint valamit segithetnel vino33@vipmail.hu kösz

WarnThom 2010.10.28. 09:59:54

Sziasztok!!

Jó a blog nagyon!!
Lodovik Trematól és esetleg mástol is kérdezném,hogy angol nyelvtudás nélkül/de ha nagyon szükséges gyorsan megtanulom az alapokat/ és szakma nélkül,de nem hülyén-sokmindenhez értve ez épitöipartol kezdve a számitástechnikáig bezárolag van-e lehetöség akármit dolgozni csak már csinálni vmit pénzért mert itthon megöl az állam!!??Mindegy milyen melo csak fizessenek érte:Család van,12 éves a lányom és már nagyok az igények!Ha lehetne kiköltöznénk csak az iskola gázos neki-erröl is vmi infot kérnék töletek??
Várom válaszotokat és elöre is köszi
Üdv:Tomi

WarnThom 2010.10.28. 10:02:02

Ha vki tud vmi segitséget ide irjatok:
thom-1@freemail.hu

Köszi

Féda 2010.11.26. 16:52:23

jo tudnal nekem munkát izlandon

Saxum1 2010.12.04. 23:26:18

Szerbusztok..
Lenne a kérdésem ,hogy az izlandi gasztronómiárol mit lehet tudni? mennyire szánnak erre időt s kedvet.. mondjuk egy magyar étterem nyitásában gondolkodnék akkor erre lenne e kereslet? szakács álláslehetőség van e?? v

tibor72o 2011.02.07. 15:10:10

Kedves Saxum1!

Igen lehetőség van rá keresnek szinte állandóan szakácsokat , sokféle étterembe , a hirdetésekben elég sok van , de ha most jönnél ide dolgozni akkor perfekt angol nélkül el se indulj és valami ki s izlandit is szedj össze beszédben , és arra felkészülhetsz , hogy ez tuti 3-4 hónap lehet , hogy munkát találj , de semmi nem lehetetlen .

tibor72o 2011.02.07. 15:23:15

Iclandi gasztronómia , ha jársz itt a Bónus-ban nézd meg a füstölt birkafej vákum fóliába csomagolva vagy most láttam már sima átlátszó neylon zacskóba is van :)))

K Orsi 2011.06.07. 21:53:14

Sziasztok!

A párommal nagyon komolyan gondoljuk, hogy Izlandra költözzünk és munkát vállaljunk.
Vendéglátósok vagyunk mindketten, felszolgálók, pultosok. Több éve a szakmában dolgozunk, jó munkaerőnek nyilvánultunk eddig is.
Tudna valaki segíteni, hogy hol illetve hogyan lehetne munkát keresni, találni.
Arra van tőkénk, hogy kiutazzunk, de hogy több hónapon keresztül kint legyünk mint álláskeresők, az már nem annyira. Jobban szeretnénk itthonról valamenyire biztos munkahelyre kimenni.
Légy szíves ha valaki tud, segítsen.
Akár honlap címekkel, akár közvetlen elérhetőségekkel.
köszi

Lodovik Trema · http://lodovik.blog.hu 2011.06.08. 13:08:41

@K Orsi: 'Valamennyire biztos' munkahelyet Magyarorszagrol nehez lenne talalni. Ha kulfoldre akartok koltozni, az mindig kockazatot jelent. A kerdes, h ezt a kockazatot akarjatok-e vallalni.

Vendeglato iparban izlandi nyelvtudas nelkul pedig rengeteg szerencse nelkul maximum mosogatonak lehet elmenni.

Ettol fuggetlenul erdemes probalkozni. Izland egy nagyon kellemes hely, fantasztikus emberekkel - a kockazatokat viszont muszaj lesz vallalni, ha el akarjatok erni a celotokat.

K Orsi 2011.06.08. 16:35:52

@Lodovik Trema: először köszönöm válaszodat.
egyértelmű, hogy bármilyen külföldi munka, új lakhely kockázattal jár, de természetesen ezt vállaljuk.
először igazából skandináv országba készültünk, de hát az ottani nyelvtudás kényszer miatt szintén akadályokba ütköztünk.
ha jól tudom izlandon nagyon sokan beszélnek angolul, és ez ránk is érvényes.
tudnál egy szakmát vagy szektort mondani, ahol az angollal elboldogul az ember és külföldiként is nyugodtan vállalhat munkát, illetve keresnek munkaerőt.

további szép napot!

pafendorf88 2012.01.06. 14:27:25

Sziasztok

Lehet, hogy volt már erről szó de elkerülte a figyelmem.
Érdekelne izlandi mezőgazdasági munka /farm work/ vagy leginkább méhészeti munka /beekeeping work/. Ezekben a szegmensekben mennyire van esélye az embernek munkát találni? Ha tud valaki valami jó információt adni akkor azt nagyon megköszönném.

T.Tamas 2012.01.08. 17:31:34

sziasztok!
most regisztraltam az oldalra,keresek izlandi magyarokat akik kicsit fel vilagositananak az ottani munka korulmenyekrol.erdekelne a fe feldolgozo ipari munka.nekme asztalos a szakmam(diplomaval igazolom) es az angol nyelvtudasom is jo(halado,es erre is diplomam van).ugy halottam hogy az angol nyelvtudas elegseges.ha valaki segiteni tud barmibe,legyszives valaszoljon.elore is koszonom

Marci22 2012.08.07. 02:16:15

Sziasztok!
Lenne pár kérdésem. Elsőre lehet hogy kicsit merésznek tűnik az ötlet,de jövő nyáron szeretnék egyedül (vagy pár haverral) Izlandra utazni,dolgozgatni ilyesmik.18 leszek nemsokára,gimnáziumba járok,de nagyon megfogott a hely,és egy nyár erejéig szívesen kimennék.
1.Ha a legolcsóbb géppel megyek,mennyiből jövök ki?
2.Diákként tudok ott valami alkalmi munkát vállalni? Valamint mennyit keresnék egy ilyennel?
3.Lakást mennyiért tudnék bérelni,mondjuk 2 hónapra? (Reykjavík-ban,vagy valamelyik közeli településen).
4.Milyenek az árak? (élelmiszer,dohány,ruhák,stb.)
5.Mennyi pénzt vigyek magammal?
Angolt beszélem elég jól,némettel meg úgy ahogy elboldogulok.Izlandiul egy szót nem tudok.Így van esélyem?

Ferenc Pósa 2016.04.30. 11:12:10

Sziasztok látom régi az utolsó bejedzés de hátha.44éves vagyok b,c,d,kategóriás jogsival az összes papírral rendelkezem ami kell a jogosítványban szereplő kategóriákhoz munkához.Tapasztalattal is rendelkezem nem csak meg vannak a kategóriák,angol alapot beszélek.
süti beállítások módosítása