From Iceland with Love

Egy Izlandon élő magyar testvérpár blogja mindenről, ami Izland: Életmód, látványosságok, kultúra, emberek, gazdaság... és persze a sorsunk itt és Izland sorsa a világban.

Stykkishólmur Live

Időjárás - Reykjavík

Kapcsolat

t.lodovik(at)gmail(dot)com

Utolsó kommentek

  • Erzsébet Czebe Tóth: Gondolom csodálkoznának Izlandon, ha megkóstolnák az igazi napon érett paradicsomot. Elhiszem, hog... (2017.01.25. 21:36) Mit esznek Izlandon?
  • Ferenc Pósa: Sziasztok látom régi az utolsó bejedzés de hátha.44éves vagyok b,c,d,kategóriás jogsival az összes... (2016.04.30. 11:12) Kérdések és Válaszok I.
  • Julos: Üdv! Tudom, hogy régen nem volt mozgás az oldalon, de azért lenne egy kérdésem, remélem valaki vál... (2012.11.26. 18:39) Tanulj Izlandiul! - Otthon
  • Marci22: Sziasztok! Lenne pár kérdésem. Elsőre lehet hogy kicsit merésznek tűnik az ötlet,de jövő nyáron sz... (2012.08.07. 02:16) Kérdések és Válaszok I.
  • Talon Karrde: Helló, A blogotk egy kincsesbánya, gratulálok. Egy kérdésem lenne: vilaghelyzete.blogspot.ro/2012... (2012.07.28. 05:19) Ez van
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • Erzsébet Czebe Tóth: Gondolom csodálkoznának Izlandon, ha megkóstolnák az igazi napon érett paradicsomot. Elhiszem, hog... (2017.01.25. 21:36) Mit esznek Izlandon?
  • Ferenc Pósa: Sziasztok látom régi az utolsó bejedzés de hátha.44éves vagyok b,c,d,kategóriás jogsival az összes... (2016.04.30. 11:12) Kérdések és Válaszok I.
  • Julos: Üdv! Tudom, hogy régen nem volt mozgás az oldalon, de azért lenne egy kérdésem, remélem valaki vál... (2012.11.26. 18:39) Tanulj Izlandiul! - Otthon
  • Talon Karrde: Helló, A blogotk egy kincsesbánya, gratulálok. Egy kérdésem lenne: vilaghelyzete.blogspot.ro/2012... (2012.07.28. 05:19) Ez van

RSS + Stat



website counter

Locations of visitors to this page



Tanulj Izlandiul! - Otthon

2007.09.21. 13:11 Lodovik Trema

Az Izlandi Egyetem kifejlesztett egy programot az izlandi nyelv iránt érdeklödöknek, és annyira sikeresnek itélték a végterméket, hogy a külföldi diákok tantervébe [így az enyémbe is] beépítették az online képzés elvégzését. Egy kis szorgalommal hetek alatt elsajátítható egy alapszintü izlandi nyelvtudás. Ha valaki készül Izlandra, érdemes belenézni és kijegyzetelni néhány fontosnak ítélt mondatot. A helyiek imádják, ha a külföldiek izlandiul próbálnak megszólalni. Dacára annak, hogy az összes párbeszédet meg is lehet hallgatni, a helyes kiejtést ezzel a programmal lehetetlen megtanulni. A használathoz ingyenes regisztráció kötelezö. Lehet próbálkozni:

11 komment

Címkék: linkek hi izlandi nyelv

A bejegyzés trackback címe:

https://izlandvolt.blog.hu/api/trackback/id/tr16172309

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2007.09.22. 11:35:45

He-he. Azt mondják, hogy csak a nagyon őrültek vágnak bele rögtön az izlandi nyelvbe. A kevésbé őrültek először a norvégba (svédbe) és csak aztán tanulják az izlandit.

Én most majd norvégül akarok előbb tanulni, asszem lehet idehaza egy-két helyen, majd csak aztán izlandiul.

Lodovik Trema · http://lodovik.blog.hu 2007.09.22. 14:00:39

Mivel ma magyarroszágon izlandiul nem lehetm egtanulni, ezért ezzel én is egyet értek. Ha viszont lenne szinvonalas izlandi oktatás odahaza, akkor akár elsöre is érdemes belevágni. Az mai izlandi hasonlit legjobban a skandináv nyelvek ösére [proto-norge]. Igaz, hogy nagyon bonyolult nyelv, de ha az ember már elsajátított egy középszintü tudást, onnantól rohamtempóban válik tanulhatóvá a feröi, a norvég, a dán és a svéd. [Sorrend fontos]

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2007.09.23. 17:07:44

Ha jól tudom, akkor egy ember biztos, hogy van, akitől lehet izlandit tanulni. Legalábbis rákérdeztettem egy eltés ismerősömmel az elte skandinavisztika szakán, ők mondtak egy nevet, de biztos, hogy baromi drágán ad nyelvleckéket...
Úgyhogy én egyelőre maradok a norvégnél :)

koenig 2007.09.28. 19:53:50

Madary tanár úrra gondolsz dúvad? Mellesleg btk-n indult idén izlandi alapszint vagy valami hasonló megnevezéssel kurzus.
ha lesz időm megsasolom ezt a nyelvtanító progit, bár rohadt lusta vagyok nyelveket tanulni. Jobb lenne inkább, ha kint lennék és a kényszer vinne rá :)

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2007.09.29. 17:15:51

Nem, közben eszembe jutott a neve, egy bizonyos Schütz J. István. Megkaptam ugyan a telefonszámát, vagy az emailcímét, már a franc se tudja, de nem kerestem, mert baromira le voltam égve akkoriban.
Meg mostanában is, szóval mostanában sem keresném :)

Lodovik Trema · http://lodovik.blog.hu 2007.09.29. 17:28:17

Tudok a kurzusról, de csak 15en vehették fel és a skandinavisztikára járók elönyt élveztek. A többieknek marad ez az odlal, valamint a külön órák.

Ariadne · http://ariadne-fonala.blog.hu 2007.10.13. 05:28:29

Nos, én örömmel néztem meg a nyelvtanító honlapot és már az első mondatnál megrémültem. Minek annyi betű, ha ki sem mondják? Egyáltalán nem értem, hogy mit minek kell ejteni... Körülnézek még, hátha találok valamit. Imádom a vicces nyelveket, de az izlandi elsőre egy rémisztő nyelv lett... :)

Lodovik Trema · http://lodovik.blog.hu 2007.10.14. 17:02:07

Nem értelek. Szerintem épp a kiejtés a legkönyebb. Minden betuhöz egy hangot rendeltek, kivéve az ´au´ amint 'öj'-nek kell ejteni. Néha még a zöngés-zöngétlen játék beleszól, de csak nagyon ritkán. Ja, és a szó eleji 'h' hangokat leszámitva, elég rendesen kimondanak mindent. ;p

Peti 2007.11.06. 00:21:23

Üdv! Még csak pár napja találtam rá erre a blogra, de nagyon tetszik! :) Mindíg is érdekelt ez a kis sziget (talán a Nonni és Manni c. sorozat óta).

Regeltem a nyelvoktató oldalra, de egy kicsit elakadtam. :)
Megkérdi, hogy az utasításokat milyen nyelven adja, kiválasztom az angolt, de egy szó sincsen a "leckékben" angolul, tehát nem mindíg értem miről is van szó. Esetleg tudnátok segíteni, hol szúrtam el a dolgot? :)

Üdv, Peti Győrből

Julos 2012.11.26. 18:39:56

Üdv!
Tudom, hogy régen nem volt mozgás az oldalon, de azért lenne egy kérdésem, remélem valaki válaszolni fog rá.
Megnyitottam ezt az online izlandi nyelvtanulásos oldalt, de nem tudok regisztrálni (mert az adatlap, amit ki kéne tölteni, kilóg a képernyőről. Nálam van a hiba?
süti beállítások módosítása